I en tid med allt mer krympande personalramar är det viktigare än någonsin att skapa effektivitet i sin verksamhet samt att fokusera sin egen personal på kärnverksamheten. Administration av krav och konfigurationer anses normalt inte som kärnverksamhet och är därför lämpligt att lägga ut till en partner.
Vad är outsourcing av kravhantering?
Vår outsourcinglösning av kravhantering är ett innovativt sätt att kunna skapa sig en kravhanteringsförmåga och samtidigt skapa förutsättningar för din organisation att fokusera på kärnkompetenserna. Istället för att utveckla processer, metoder och informationsmodeller själv, kan ni nyttja beprövad erfarenhet från ledande organisationer inom olika branscher. Ni kan också dra fördel av avancerad funktionalitet kring bl.a. kravanalys, modellering, spårbarhet, och specifikationsstöd som finns i dagens dedikerade kravhanteringsverktyg. Allt detta utan tunga investeringar i IT-verktyg och utbildning av personal.
Varför behövs outsourcing av kravhantering?
– För att kunna fokusera egen personal på kärnkompetenserna
– För att skapa effektivitet och ensning i kravhanteringen inom och mellan organisationer
– För att dra nytta av erfarenheter från andra ledande organisationer (best-practice)
– För att kunna dra nytta av möjligheterna med professionella kravhanteringsverktyg utan stora investeringar