Ett tekniskt system utan ett tillhörande underhållssystem kan inte leverera den efterfrågade tillgängligheten över tiden. Genom att optimera huvudsystemet och tillhörande underhållssystem utifrån de tänkta användnings- och underhållsscenariona kan optimal effekt uppnås över tiden. Våra ILS-managers tar ansvar för att huvudsystemet och underhållssystemet utvecklas med hänsyn till efterfrågad tillgänglighet.
Vad är Integrated Logistics Support?
Våra ILS-managers (ILSM) tar en ledande roll i ert projektteam och gör en plan för utvecklingen av underhållssystemet inom projektet. Genom att ta utgångspunkt i de tänkta användnings- och underhållsscenarion för huvudsystemet kan man genom noggranna analyser optimera designen utifrån gällande tillgänglighetskrav. ILSM planerar och leder genomförandet av ILS-verksamheten inom projektet som ofta omfattar områden såsom Tillförlitlighet, Tillgänglighet, Underhållbarhet, Systemsäkerhet samt Tekniska publikationer. Arbetssättet dokumenteras i en ILS-plan som utgör en del i er projektplan. Våra ILSM leder därefter verksamheten som en del i den dagliga projektverksamheten.
Varför behövs Integrated Logistics Support?
- För att säkerställa tillgängligheten av ert system över tiden
- För att tidigt identifiera nödvändiga krav på underhållsystemet
- För att säkra alla resurser som krävs för en relevant hantering under livscykeln
- För att skapa en verksamhet som kan hantera uppföljning och rapportering av driftsdata